In nog geen twee jaar tijd is de populariteit van Priscilla Ophof explosief gestegen. De uit Deventer afkomstige
zangeres van het levenslied vindt rust in het maken van muziek en het entertainen van haar publiek. Ze
debuteerde in 2022 met ‘Mijn Rots’. Het jaar daaropvolgend volgden ‘De Straatmuzikant’ en ‘Waarom
Moest Dit Nou’. Het leven van Priscilla is hierdoor compleet op de kop gegooid. Door de steun en het
vertrouwen van haar levenspartner Cathy stond niets meer in de weg om haar droom uit te laten komen. Ze
werd bij alle grote Nederlandstalige radiostations met open armen ontvangen en bij één daarvan kwam ze oog
in oog te staan met Robby Langendorff van Smaragd Music. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een
platencontract voor haar splinternieuwe single ‘Romeo’ Priscilla: ‘Ik mag niet klagen over de aandacht
die ik tot nu toe heb gekregen uit alle windstreken
van Nederland. Enkele hoogtepunten waren het AVROTROS Muziekfeest op het Plein in
Roermond, een optreden bij Frank van Etten zijn ‘Feestje op Wielen’ in AFAS Live, fragmenten in
het tv-programma ‘Bij Ons Op Het Kamp’, deelname aan het Levenslied Arnhem, meerdere tv-
opnames bij Hart voor Muziek en Toppers van Oranje en misschien wel het allermooiste...De Koos
Alberts ‘Uit het Hart’ Award die ze persoonlijk door Joke Alberts kreeg uitgereikt. Het gesprek met
Robby betekent een nieuwe toekomst die me wellicht nog iets verder brengt. We hebben leuke
plannen gemaakt voor, in eerste instantie, 3 singles. De eerste is dus het vrolijke zomerse liedje
‘Romeo’. Hiervoor zijn producer Manfred Jongenelis en tekstschrijver Carlo Rijsdijk
verantwoordelijk. Het is de tweede keer dat ik met Manfred samenwerk en moet eerlijk zeggen dat
me dit heel goed bevalt. Ze lieten mij de demo horen van het grappige liedje ‘Romeo’ dat overgoten
was met vrolijke accordeon-, bas- en trompet geluiden. Daar kreeg ik meteen al een blij gevoel
van. Ondanks dat mijn hart het levenslied klopt, sta ik open voor andere stijlen. Het mooie weer
komt eraan en daarom heb ik de stoute schoenen aangetrokken voor dit uptempo nummer. Het
gaat over Romeo waarvan je verwacht dat hij zo uit een roman komt. Het blijkt om een saaie
knappe man te gaan die ontzettend vervelend is. Hij loopt me constant achterna en kon hem ook
nog niet verstaan. We hebben alles op een prachtige manier in beeld gebracht voor de videoclip.
Die moet je echt bewonderen.’
De single ‘Romeo’ verschijnt bij Smaragd Music en is vanaf 24 mei 2024 2024 te streamen bij de
bekende platforms. De clip, opgenomen door Karl Kaspers (Blue Motion Media), is te bewonderen
op YouTube en de socials van Priscilla Ophof.